Boekbespreking: Samen inclusief onderwijs realiseren van Anke de Boer e.a.

In het boek ‘Samen inclusief onderwijs realiseren’ van Anke de Boer e.a. worden wetenschappelijke inzichten toegankelijk gemaakt voor de praktijk. Een inspirerend en praktisch boek voor iedere onderwijsprofessional.

We nodigen je uit voor een dynamische boekbespreking. Je krijgt de unieke kans om samen met drie gepassioneerde medewerkers van SWV PO 30 06 dieper in te gaan op de ideeën en onderwerpen die besproken worden in het boek. Een mooie gelegenheid om te netwerken, praktijkvoorbeelden uit te wisselen en te brainstormen over hoe we deze wetenschappelijke inzichten kunnen integreren in onze dagelijkse praktijk.

Het boek: Samen inclusief onderwijs realiseren

Dit handboek inspireert professionals binnen en buiten het onderwijs. Het laat zien dat er in kleine stappen toegewerkt kan worden naar de inclusie van leerlingen met intensieve en complexe ondersteuningsbehoeften. De onderwerpen die aan bod komen zijn onderbouwd met wetenschappelijke inzichten, toegankelijk gemaakt voor de praktijk. Aan het boek werkten verschillende experts op het domein van inclusief onderwijs mee.

Aan het boek werkten verschillende experts op het domein van inclusief onderwijs mee. Het redactieteam bestaat uit Anke de Boer (universitair hoofddocent Orthopedagogiek), Elle Struyf (hoogleraar Opleidings- en Onderwijswetenschappen), Sara Nijs (docent Onderzoekseenheid Gezins- en Orthopedagogiek) en Simone Doolaard (onderwijskundige en schoolleider).

Meer informatie over het boek lees je hier.

Praktische informatie & aanmelden

We verwelkomen je graag op het kantoor van SWV PO 30 06, Cereslaan 2 in Heesch. De inloop is vanaf 15.15 uur. Rond 17.00 uur ronden we af.