Boekbespreking: Van individueel naar inclusief onderwijs van Bert Wienen

Ben je ook zo geïnspireerd geraakt door het boek Van individueel naar inclusief onderwijs van Bert Wienen? En wil jij jouw gedachten en inspiratie delen met andere onderwijsprofessionals of eens sparren over de ideeën die in dit boek worden besproken? Dan is dit jouw kans!

We nodigen je van harte uit voor een dynamische boekbespreking op woensdag 6 maart. Hier krijg je de unieke kans om samen met drie gepassioneerde medewerkers van SWV PO 30 06 dieper in te gaan op de ideeën en inzichten van Bert Wienen. Dit is een mooie gelegenheid om te netwerken, praktijkvoorbeelden uit te wisselen en te brainstormen over hoe we deze onderwijsconcepten kunnen integreren in onze dagelijkse praktijk.

Het boek: Van individueel naar inclusief onderwijs van Bert Wienen

In zijn boek houdt Bert Wienen een kritisch pleidooi tegen het benadrukken van de mentale kwetsbaarheid en het bevorderen van meer veerkracht als politieke oplossing daarvoor. Alle nadruk ligt momenteel op ‘dat wat het kind (nodig) heeft’. Waardoor de belangrijke vraag: ‘Wat kunnen wij als context doen?’ te weinig wordt gesteld. De slinger lijkt te zijn doorgeslagen naar de focus op het individuele kind. Wat moeten we doen om de focus weer te leggen op de kracht van gewoon heel goed onderwijs en dus het belang van de leraar? Meer informatie over dit boek lees je op de website van Instondo.

Praktische informatie & aanmelden

We verwelkomen je graag op het kantoor van SWV PO 30 06, Cereslaan 2 in Heesch. De inloop is om 15.15 uur. We ronden af rond 17.00 uur.
Ben je (gratis!) bij deze boekbespreking? Meld je dan voor 22 februari aan via dit aanmeldformulier.